Content marketing: teksten en beelden

Iedereen wil toch meer bezoekers en omzet?

Teksten?

Met teksten wil je opvallen. Ze moeten naast informatie ook inspirerend kunnen werken en er dient een duidelijke call 2 action in te zitten. Uiteindelijk wil je de lezer iets laten kopen, afsluiten of laten inschrijven. Wij weten waar we op moeten letten om teksten goed te laten scoren in Google.

Doel van een blog

1. Vindbaarheid verhogen Content(zoektermen) waarmee je bezoekers in Google kan opvangen. Ieder blogartikel moet eigenlijk een ‘landingspagina’ zijn waarmee bezoek wordt opgevangen. Hoe specifieker het onderwerp hoe groter de kans van slagen.
2. Interne linkbuilding opvoeren Vanuit je blogartikelen kan je interne linkbuilding voortzetten. Vanuit je blog kan je de aangeven aan Google welke dieperliggende pagina’s belangrijk zijn door ernaar te linken. Let op! Er moet altijd een relevantie achter de link zitten.
3. Informatief en inspirerend voor bezoekers/volgers Je kan bezoekers die opzoek zijn naar informatie, informeren en inspireren en langer vasthouden op je website wat zorgt voor een hoger gemiddelde bezoektijd.

  • Onderwerp:Het is de kunst om een zo gericht mogelijk onderwerp te kiezen waar je over gaat schrijven. Dus ipv over bloemen schrijf je over tulpen.
  • Tone of voice:Ga je de tekst vanuit jezelf schrijven (blog) of ga je het vanuit een 3e persoon schrijven? Goed om dit vooraf vast te zetten en dit aan te houden in al je teksten.
  • Zoekwoorden:Wees zuinig met je zoekwoorden. Ga niet in een tekstje van 300 woorden 20 keer ‘baby kleding’ gebruiken. Gebruik dit 2-5 keer en zorg voor synoniemen en verwante woorden om tot een mooi en kloppend verhaal te komen.
  • Opbouw: Aantal woorden waaruit de tekst bestaat probeer die minimaal op 300 woorden te houden, liefst nog meer. Bouw deze tekst op in meerdere hoofdstukken (denk aan de H1,H2 en H3).
    -H1: Waar komen tulpen vandaan (titel, het hoofdonderwerp van de tekst)
    -H2: Tulpen van Nederlandse bodem (hoofdstuk)
    -H3: Variatie aan verschillende kleuren tulpen (sub-hoofdstuk). Vergeet ook de afbeeldingen niet om je verhaal te onderbouwen. Enkel een kale tekst zonder afbeelding(en) leest gewoon niet lekker, let hierbij wel op dat je geen 10-20 foto’s gaat gebruiken maar gebruik 2-3 foto’s verspreid door je tekst.

Bijvoorbeeld bij elk hoofdstuk een afbeelding. Tenzij er meerdere foto’s nodig zijn om de tekst te versterken of onderbouwen. Verklein een foto altijd naar de juiste formaten van je blog en zorg voor een niet te groot bestand (laadtijd).

Zorg dat er geen spelfouten in de tekst staan. Maak gebruik van een spellingscontrole of laat een collega het nalezen (4 ogen princiepen).

  • Interne linkbuilding: Wanneer je blog staat kan je gaan linken naar dieperliggende pagina’s. Sla hierin niet door. Probeer 1 linkje per 100 woorden aan te houden. Link vanaf het juiste woord naar de juiste andere pagina, zorg dat hier een relevantie in zit.
  • Delen: Een blog kan gedeeld worden op social media, hiermee bestaat de kans dat het gedeeld gaat worden, wat zorgt voor extra bezoekers naar dit artikel en een stukje branding. Naast populariteit maak je ook kans dat andere website gaan linken naar jouw geschreven blog omdat ze dit relevant vinden voor hun bezoekers (externe linkbuilding).
    Niet elke blog hoeft gedeeld te worden, maak daarin een keuze.

Wat doen wij nog meer

Onderhoud en beheer

Make a beautiful website

Geïnteresseerd geworden? Neem vrijblijvend contact met ons op